Wednesday, 8 Sep, 2010 - 19:29   امروز  چهارشنبه ۱۷ سنبله ۱۳۸۹ - ساعت به وقت کابل ۱۹:۲۹






 

اخبار مقالات پردیدده ترین مطالب موسیقی انگلیسی    


بخش ها:
جستجو:

     
اخبار هفته
مقالات
اخبار
مطالب جالب
آرشیف اخبار
جستجو
همکاران قلمی
شخصیت‌ها
کتابخانه
شعر
قوانین
لینکستان
فال حافظ
ارسال مطالب
تماس با ما
درباره ما
 

پنجشنبه ۱۵ دلو ۱۳۸۸ روزنامه ماندگار تعداد بازدید: ۲۱۱۶
اندازه متن :
   امريكا از جنرال دوستم چه مي‌خواهد؟

كارل ايكن بيري سفير ايالات متحد امريكا در تازه ترين اظهارات خود نسبت به تقرر دوباره‌ي جنرال عبدالرشيد دوستم ابراز ناخشنودي كرده و گفته است همچو افرادی كه متهم به نقض حقوق بشر هستند در اداره افغانستان نبايد به مناصب بزرگ گماشته شوند. البته اين بار نخست نيست كه در چند ماه گذشته امريكا در مورد جنرال دوستم اظهار نظر مي كند.



 امريكا در آغاز پيوستن جنرال دوستم به كرزي در انتخابات رياست جمهوري سال روان هم اظهارات مشابهي كرد. ولي از آن جايي كه آقاي كرزي در انتخابات به آراي متعلق به وی نياز داشت به شدت از آقاي دوستم دفاع كرد و حتا در كنفرانس خبري اخير خود پس از برگشت از كنفرانس لندن با لحني درشت گفت كه تصميم او در مورد برگشت دوباره جنرال دوستم به وظيفه اش به دليل رعايت وحدت ملي بوده است.

حالا اين كه برگشت دوباره‌ي آقاي دوستم، به عنوان رييس اركان فرماندهي اعلاي نيروهاي مسلح ملحوظات ملي داشته و يا خير بماند به زماني ديگر؛ ولي جاي پرسش اين جاست كه چرا امريكا نسبت به جنرال دوستم كه در زمان سقوط طالبان از متحدان اصلي اين كشور بود، اين قدر حساسيت پيدا كرده و بي مهري نشان مي دهد. شماري از آگاهان تعلق خاطر آقاي دوستم را به ازبكستان را دليل اين همه بي مهري دانسته اند. در كنار اين همه معلوم مي شود كه قضيه از جاي ديگر آب مي خورد و يك بازي ديگر در حال آغاز شدن است تا با حذف آقاي دستم از قدرت به پيش رود. ضمناً فراموش نكنيم كه آقاي دوستم عليرغم حمايت از آقاي كرزي در انتخابات سال روان هنوز به اهداف خود در پلكان قدرت در افغانستان دست نيافته و هر بار افراد معرفي شده از سوي او راي كافي نمايندگان را براي وزير شدن به دست نياورده اند.

آيا واقعا سياست امريكا و كرزي در مورد دوستم و ديگر موارد مشابه در مخالفت با هم قرار دارد و يا اين كه اين سياست دو روي يك سكه است؛ به اين معنا كه آقاي كرزي در حالي به حمايت رسمي از جنرال دوستم مي پردازد كه با امريكايي ها در پشت پرده توافق كرده است كه او را از صحنه‌ي سياسي افغانستان حذف كند؟ اين احتمال چندان بعيد به نظر نمي رسد؛ چون در گذشته آقاي كرزي با شماري از متحدان و رهبران جهادي افغانستان از همين ترفند استفاده كرد.

به گونه‌ي مثال اسماعيل خان در هرات را با همين سياست از ولايت كنار زد. در آن زمان هم آقاي كرزي در حمايت از اسماعيل خان قرار داشت ولي امريكا خواهان بركناري اسماعيل خان از هرات بود. چنانكه مي دانيم پس از يك رشته درگيري هاي ساختگي در حول و حوش هرات، كرزي و امريكا كه در حقيقت سياست واحدي را دنبال مي كردند اسماعيل خان را از سمت ولايت هرات كنار زدند. حالا در مورد جنرال دوستم و يا هر متحد سياسي ديگر آقاي كرزي اجراي چنين برنامه یي دور از احتمال نمي نمايد.

ولي از سوي ديگر برخي آگاهان باور دارند كه تشويش امريكا با قضيه‌ي كشتار هشت هزار طالب در شمال افغانستان در زمان سقوط طالبان به وسيله‌ي نيروهاي جنرال دوستم و با حمايت امريكا رابطه‌ي مستقيم دارد. اين موضوع حالا از سوي برخي سازمان هاي دفاع از حقوق بشر افشا شده و ممكن است مورد پيگرد قانوني قرار بگيرد.

اين جاست كه تناقض در گفتار و عمل امريكا و دولت افغانستان به يك افتضاح جهاني و ملي تبديل مي شود. آقاي دوستم در حالي ناقض حقوق بشر خوانده مي شود كه دولت و جامعه ی جهاني تلاش دارند برادران آقاي كرزي يعني ملا محمد عمر رهبر طالبان و گلبدين حكمتيار رهبر حزب اسلامي را نه تنها به افغانستان برگردانند بل در قدرت هم سهيم كنند. پس بحث دوستم در برابر طالبان و حزب اسلامي مي تواند يك بحث كوچك قلمداد شود ولي از آن جايی كه پاي منافع شخصي و اغراض سياسي و قبيله یي مطرح است، طالبان ناقضان حقوق بشر نيستند ولي جنرال دوستم و افرادي نظير او به ناقضان حقوق بشر تبديل مي شوند.

به گفته ي اين آگاهان هراس امريكا از پي گيري اين قضيه سبب شده كه از جنرال دوستم ببرد و در مخالفت با او قرار بگيرد؛ زيرا به گفته‌ي اين آگاهان، امريكا مي خواهد نشان دهد كه با اين قضيه هيچ ربطي ندارد و از دير زماني با حضور جنرال دوستم در ساختار قدرت در افغانستان مخالف بوده است. اين استدلال هم از وجاهت و متانت كافي برخوردار است و هيچ بعيد نيست كه به همين دليل يعني متهم شدن در كشتار طالبان در شمال، امريكا مي خواهد راه خود را از جنرال دوستم جدا كند.

به هرحال نكته‌ي مهم اين جاست كه زماني آقاي دوستم به عنوان جنايت كار جنگي و ناقض حقوق بشر از سوي امريكا مطرح مي شود كه همين كشور از طرح مصالحه با طالبان حمايت كرده و حتا خواهان برگشت سران طالبان به افغانستان شده است. اين جاست كه تناقض در گفتار و عمل امريكا و دولت افغانستان به يك افتضاح جهاني و ملي تبديل مي شود. آقاي دوستم در حالي ناقض حقوق بشر خوانده مي شود كه دولت و جامعه ی جهاني تلاش دارند برادران آقاي كرزي يعني ملا محمد عمر رهبر طالبان و گلبدين حكمتيار رهبر حزب اسلامي را نه تنها به افغانستان برگردانند بل در قدرت هم سهيم كنند. پس بحث دوستم در برابر طالبان و حزب اسلامي مي تواند يك بحث كوچك قلمداد شود ولي از آن جايی كه پاي منافع شخصي و اغراض سياسي و قبيله یي مطرح است، طالبان ناقضان حقوق بشر نيستند ولي جنرال دوستم و افرادي نظير او به ناقضان حقوق بشر تبديل مي شوند.

و حتا دور از احتمال هم نيست كه اين افراد به وسيله‌ي امريكا و در تباني با آقاي كرزي به دادگاه بين المللي كشانده شوند. البته اين سياست در مورد هريك از حاميان ديگر آقاي كرزي هم كه از قوم و قبيله‌ي او نيستند مي تواند مصداق داشته باشد.

احمدعمران






     نسخه قابل چاپ
     اين صفحه را برای دوستان خود بفرستيد
     صفحه نخست

اخبار و مقالات مربوط


خبر قبل خبر بعدی
 حزب اسلامی: شرایط ما برای مذاکره تغییر نکرده است  

 سرنخ گم شده‌ی مذاکره با طالبان 

فرار مردم محلی هزارستان از تهاجم خونین کوچی هافرار مردم محلی هزارستان از تهاجم خونین کوچی ها
منافع فردی تیکه داران قومی؛ معیار موافقت یا مخالفت از نشانی مردم منافع فردی تیکه داران قومی؛ معیار موافقت یا مخالفت از نشانی مردم
احمد شاه مسعود، به روایت همسرشاحمد شاه مسعود، به روایت همسرش
نظــام فــدرالی راه حــل بحــران کنــونی درافغــانســتان نظــام فــدرالی راه حــل بحــران کنــونی درافغــانســتان
خطوط قرمز امریکا برای مصالحه با طالبانخطوط قرمز امریکا برای مصالحه با طالبان
کوچی های شمال در شمال، و کوچی های جنوب در جنوب ساکن گردند
کوچی های شمال در شمال، و کوچی های جنوب در جنوب ساکن گردند
ده ها قصه‌ی نا گفته‌ی «صالح» و داستان «اتمر»ده ها قصه‌ی نا گفته‌ی «صالح» و داستان «اتمر»
امرالله صالح؛ قربانی معامله‌ی کرزی ـ پاکستان
جزئیات استعفای امرالله صالح از زبان خودشجزئیات استعفای امرالله صالح از زبان خودش
جلب حمایت مردم قربانی میخواهد!
جلب حمایت مردم قربانی میخواهد!
باج‌دهی و مذاکره؛ اشتباهاتی که تکرار می شوند
سكوت، سرشار از ناگفته هاست!
نقش رسانه ها در شکل گیری دقیق انتخابات در افغانسستان
«گامهای سبز، نشانه های قرمز» بخش دوم
بحران سیاسی وامنیتی ناشی از کمپاین برنامه ی خروج غرب از افغانستان
انتخاب المصری به حیث فرمانده ی جنگ در افغانستان از سوی شبکه ی القاعده
رهبران اقوام دیگر از کرزی فاصله می‌گیرند
شاهکار مدیريتی؛ ریاست عمومی امنیت ملی به « لوی ریاست » تبدیل می‌گردد!
مصاحبه خانم زهره یوسفی با محترم قانونیمصاحبه خانم زهره یوسفی با محترم قانونی
نگاهی به نظریه های سیاسی روستا تره کی ! - بخش دوم  - 


نگاهی به نظریه های سیاسی روستا تره کی ! - بخش دوم -
افغانستان و برگشت به نظام شبه اقتدارگرا
مصاحبه اختصاصی باور با میرزایی مدیر خبر شبکه ی جهانی رادیو وتلویزیون آریانا
یک پاسخ مستند، به تلاش غیر مستند جعل سالار کبیر، روستار تره کی
نگاهی بر نظریه های سیاسی روستا تره کی !
نگاهی بر نظریه های سیاسی روستا تره کی !
تبصره اي بر فرمايشات "قبيله محوري" روستار تره كی!
افغانستا ن یکی ازممالک اقلیتهای قومی درجهان قسمت دوم
''افغانستان طرحی فدرال گونه نیاز دارد''


    نسخه قابل چاپ

    اين صفحه را برای دوستان خود بفرستيد
    صفحه نخست


نظرات
جمعه ۲۳ دلو ۱۳۸۸ در ساعت ۰۱:۵۳

اسم   :   حمزه محل سکونت   :   :لندن ایمیل   :  

سلام !
نظرات خوب بودن اما بطرف داری جناب دوستم.چراحقایق را پنهان میکنیم؟ شاید دلایل مختلف داشته باشد بطورمثال دوست ما گفته است دوستم در قلب های مردم جاه دارد اصلآ نه ! اگر جاه داشته باشد فقد در قلب چندتن قوم پرستان خواهد داشته باشد از آن جمله (تیم آریانا نت یا کابل پرس) اینها تمام شان خاینین ووطن فروشان استند باید محاکمه شود. اگر دوستم است ویا ملا عمر تمام شان ناقضین حقوق بشر استند.

نظرات
جمعه ۱۶ دلو ۱۳۸۸ در ساعت ۰۳:۰۸

اسم   :   حامد محل سکونت   :   :كابل ایمیل   :  

سلام!
ازینکه واقعیت وپهلوهای مختلف شعارهای قوم گرایانه دولت آقای کرزی وبعضی افراد بی خبررادرمورد جنرال دوستم ودیگران واضح ساختیدبنده یکجهان سپاسگذارم. خصوصآ ثمرجان حقوق بشر‘آنقدردادمیزندوناقضین حقوق بشرمیگویدکه گوی فردا دوستم به زندان میرود.اماآنقدرکودن هم هستندکه نمیدانند حداقل دومیلون ازبک درین وطن زنده گی میکنند ودوستم یگانه رهبرشان است واگریکباریوق گفت‘دیگرنه ثمرجان خواهدبود ونه کرزی خان.اما وای بحال کسانیکه واقعیت ها راناسنجیده ونادانسته گفته های ثمرجان راکه خدامیداند ازکدام چشمه آب مخورد‘تکرارمیکنندوحتی گاهی درکله شان خطورنمیکندکه اگرهمین جنگ سالاران وناقضان حقوق بشر نبودند‘امروزافغانستانی نبود.ویاهمینقدرفکرنمیکنند که همان هشت هزارطالب که درشمال افغانستان کشته شدندودوستم به کشتارشان محکوم است‘چی بدمیکردند که رفتندوکشته شدند‘آیا مهمانی بودویابه جنگ رفته بودند‘وزمانیکه به جنگ رفته بودندباید چنان جزامیدیدند‘که دیدند.امیدوارم مردم ماواقعیت های سیاسی منطقه رادرک کرده‘فکرکنندوبعدآ قضاوت نمایند‘نه به گفته غلامان حلقه بگوش(کرزی وثمر)وفکرمیکنم که کرزی کمی بهوش آمده باشد.

نظرات
شنبه ۱۷ دلو ۱۳۸۸ در ساعت ۰۸:۳۳

اسم   :   فردين محل سکونت   :   :قندهار ایمیل   :  

سلام دوست عزیز!
بسیار خوب گفتی و سنجیده گب زدی. امروز این کسانیکه داد از حقوق بشر میزنندبخصوص سیما سمر که خودش سکر تر در حزب وحدت مزاری بود و حالا با کدام رو و ابرو گب میزند. اگر مجاهدین نمی بود و اگر هم همین جنرال دوستم نمی بود سیما سمر پاکستان و طالب ها شاید عقد نکا بسته میکرد و صاحب چند فرزند دیگر هم میشد. که انهابعدا درمورد جنگ سالار و تفنگ سالار ابراز نظر میکردند. فراموش کرده که طالب ها مزار را قتل عام کردند شمالی را زمین سوز کردند بامیان را تخریب کردند و زمین های تخار رابه پاکستانی ها و عرب های کثیف توزیع کرده بودند و افغانستان به کام کثیف ترین و پلید ترین مردم کره زمین افتیده بود. مردم ازبک تاجک هزاره پشتون های واقعی و سایر ملیت ها از این خاک دفاع کردند. و این مردم شجاع. پلید ترین و کثیف ترین مردم کره زمین را که بخاطر اشغال وطن امده بودند پوزشان را به خاک مالید و قدرت را محترمانه به اقای کرزی سپردند و از برکت این مردم صاحب قدرت و عظت شدندکه اکنون به خانم سمر مدافعین وطنرا جنایت جنگی میخوانند. این کاملا معلوم است که کی جنایت کرده و کی از وطن دفاع کرده. کرزی سپاسگزار باشد بااحتر

نظرات
يكشنبه ۱۸ دلو ۱۳۸۸ در ساعت ۱۷:۲۸

اسم   :   یلدا محل سکونت   :   :مزارشريف ایمیل   :  

چرا حقوق بشر سر سپرده غربی ها بوده وهمیشه پالیسی غرب را تعقیب میکند؟
تمام مردم شمال افغانستان شاهداند که توسط طیاره های B52 مکتب سلطان راضیه مزارشریف بمباردشد همه طالبان وپاکستانی هایکه درآنجا بودند، دسته جمعی کشته شدند
چرا درطول فعالیت حقوق بشر یک کلام هم ازین کشتار دسته جمعی سخن به نیامده ؟!

چرا اجمل نقشبندی کشته شد وهمکارخاجی شان آزادشد؟
وهمچنمان سلطان منادی کشته شد ، همکار خارجی شان همچنان آزاد شدند؟
چشم سیما سمر کور است ویاهم ماماغربی هایم اجازه نمیدهد؟!


نظرات
سه شنبه ۲۰ دلو ۱۳۸۸ در ساعت ۰۱:۵۹

اسم   :   هوسی محل سکونت   :   :المان ایمیل   :  

همی سخنان حمید خان هیچ فامیده نشد ؟ کی به خداوند خیانت کده ؟؟

ازظرف دیگر مانند افتاب باید روشن باشد که انهاییکه به مزار شریف جهت انجام قتل وقتال رفته بودند به سزای اعمال شوم خود رسیدند ونمی شد که در ختم جنگ باید یک یک زن هم برایشان داده می شد وبه عزت وحرمت فراوان به عربستان وکشورهای خود محترمانه برگشتانده می شدند
آنها برای قتل رفته بودند سالها کشتند وبستند وسوختاندند وبلاخره مقتول تجاوزات خودشدند ورنه عرب وژاکستانی چه گو میخوردند که در مزارشریف رفته بودند ؟ اگر این به جزای عمل رساندن افراد امریکایی که افراد دوستم را دستور می دادند قابل ژرسش باشد چه بهتر که وقتی ملا عمر را که آمریکایی ها آوردند برایش این چانس رابدهند که این کار رابکند در غیر ان اگر انها امروز زنده می بودند باز هم اولین کسی را از بین می بردند همین آمریکایی ها بود.
دوستم در قلب مردم افغانستان جا دارد به این بهانه ها اقوام شریف افغان را به همدیگر می اندازند که خود شان ازین اب گل ژر به ساده گی ماهی های تازه تری بگیرند.
ببخشید که یکحرف کمبود است.

نظرات
چهارشنبه ۲۱ دلو ۱۳۸۸ در ساعت ۰۳:۱۳

اسم   :   محل سکونت   :   :محل سکونت ایمیل   :  

هیج کدام شان کم ازیکدیگر نیستند این وطن فروشان
نظرات
يكشنبه ۱۸ دلو ۱۳۸۸ در ساعت ۱۰:۲۱

اسم   :   حميد محل سکونت   :   :كابل ایمیل   :  

مکناتن سفیرانگلیس از حبیب الله خادم دین رسول الله چی می خواست؟
مانند خاینین تاریخی افغانستان بعد از استعمال کاغذ تشناب در کمود انداخته می شود, نه در جیب!!!
کسیکه به خداوند خیانت کند با بندگان ان هیچ نوع ترحم ندارد.

نظرات
جمعه ۲۳ دلو ۱۳۸۸ در ساعت ۲۰:۲۳

اسم   :   جلال ابادي محل سکونت   :   :جلال اباد ایمیل   :  

به همه سلام

سما ثمر و دیگران همه مربوط این کشور بوده بهتر است در قالب انسانی مسایل را رد و بدل نموده و در راه بیرون رفت مشکلات کنونی باشیم.
ما نمی توان یک عمل بد را با اعمال بد دیگران تبریه نمایم.
شاد باشید
جلال ابادی

نظرات
سه شنبه ۲۷ دلو ۱۳۸۸ در ساعت ۲۲:۰۸

اسم   :   علی محل سکونت   :   :بلجیم ایمیل   :  

جناب فردین
شما که بدون مدرک سیما سمر را سکرتر مزاری می دانید حتما از خانم ملالی جویا تقلید کردید که پارالمان را طویله خانه ختاب کرد و سیما سمر را سکرتر حزب وحدت. اولا سکرتر مزاری یک سید بود نه سیما سمر. دوما وقتی سیما سمر از ناقصین حقوق بشر حرف می زند منظورش دوستم نیست که از او شخصا نام برده باشد. منظور او کسانی هستند که اغاز گر جنگهای داخلی بودند ودر افشار زنها و بچه هارا سر بریدند. دختران جوان را بعد از تجاوز سینه های شانرا بریدند . که این یک جنایت بشری در تاریخ افغانستان بعد از قتل عام هزاره ها توسط امیر خون اشام عبدالرحمن خان بود . واین اغازگر جنگ قومی در افغانستان شد. مردم هزاره توسط طالبان وهابی در مزار شریف . بامیان و یکاولنگ قتل عام شدند و سیما سمر کسانی را که برای قتل عام مردم اش امده بودند و از هیچ ظلمی در حق شان دریغ نمی کردند کشته شدند دفاع نمی کند که جنرال دستم را نامبرده ناقص هقوق بشر کند. ایشان کسانی را میگویند که صدها هزار مردم بیگناه را در خانه های شان از هر قشر و طایفه افغانستان زیر فیر راکت و توپ قرار دادند کشند و بیخانمان کردند. حالا این کسان برای همه مردم افغانستان معلوم است که کی ها هستند. فرقی هم نمیکند مربوط به کدام طایفه هستند. یکی از عاملین جنایات افشار امروز لقب قهرمان ملی را میگیرد و دیگری معاون رییس جمهور مئ شود و دیگری هم بحیص نماینده مردم در پارالمان می شود. وکسیکه امر جهاد بر علیه یک قشر از مردم افغانستان صادر میکردو چوکی را در کون خود بسته کرده بود امروز با کمال بی ادبی امده از صلح گپ مزند بدون اینکه برویش بیاره که دستانش بخون هزاران انسان بیگناه اغوشته است. چرا شما حرفهای را که سیما سمر در رابطه به جنایتکاران جنگی میزند در پای دوستم که چند تا طالب وهابی عربی و پاکستانی را کشتند ختم میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگر جنایتکار کسی هست که تنها وهابی های کثیف که از خارج امده بودند و از هیچ گونه تجاوز ابا نداشته باشند را بکشند یا اینکه جنایتهای دیگر در افغانستان اتفاق افتاده؟؟؟؟؟؟؟؟ در کجا سیما سمر از شخص جنرال دوستم بخواطر کشتن طالبان در جنگ بحیص ناقصین حقوق بشر یاد کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا نکند شما هم کدام منظور دیگر دارید که اب را غتول کده ماهی میگیرید.

نظرات
دوشنبه ۳ حوت ۱۳۸۸ در ساعت ۱۰:۳۴

اسم   :   frdin محل سکونت   :   :kandahar ایمیل   :  

سلام دوست عزیزم که اصلا از جلال اباد نیستی از هزاره جات هستی اما نام مستعار شهر جلال اباد گذاشتی!
در اصل مطلب صحبت کنیم! به نظر من نه مزاری نه سیما سمر و نه مسعود و نه این و نه ان واقعا به مردم خدمت کرده باشند بکله این ها عامل بدبختی الام و ازیت تمام مردم ما است. تمام ملیت های ساکن در این وطن دارای شرافت حیثیت غیرت شجاعت دلیری بینش و متحد اند اما بد بختانه چند اوباش و چند مذور بیگانه ها از سال 1355 بدینسو از این جامعه برخواستند و به هروسیله ممکن بخاطر اعاده قدرت مردم را بجان یکدیگر انداخته و نفاق را به هر شیوه دامن زدند. برادر عزیز نه مزار ی و نه سیما دختر کاکا و بچه کاکای تو است و همچنان نه مسعود نه دوستم و نه ربانی و نه سیاف بچه کاکای من است. نمیخواهم که دراین مورد من و شما داخل جروبحث شویم که نتیجه ان جز حماقت هردوی ما نخواهد بود. اما یک چیز روشن است که ما مردم هیچ نوع اختلاف بین خود نداریم اما این بزرگهای کثیف ما هسنتد که بنام پشتون تاجک هزاره ازبک و عیره مردم را استعمال میکنند. خدا کند که مطلب مرا فهمیده باشی
با اخترام فریدن شهر قندهار

نظرات
سه شنبه ۴ حوت ۱۳۸۸ در ساعت ۰۶:۳۳

اسم   :   fardin محل سکونت   :   :Kandahar ایمیل   :  

برادر محترم علی با عرض پوزش نام شما را اشتبا جلال ابادی در متن فوق نوشتم. متن فوق در جواب به اظهار نظر شما میباشد.
من نمی خواهم به کسی توهین کنم. نه مزاری نه سیما و نه مسعود و سیاف و جنرال دوستم نمایندهگی از ملیت های ساکن در افغانستان کرده میتوانند. زیرا این ها همه اشخاص اند که با عث ازیت بدبختی الام رنج نفاق و عقب مانی این سرزمین شده اند.

موفق باشی

نظرات
يكشنبه ۹ حوت ۱۳۸۸ در ساعت ۰۱:۲۹

اسم   :   علی محل سکونت   :   :بلجیم ایمیل   :  

جناب فردین
فکر می کنم شما اصلا از واقیت های جامعه افغانستان هیچ خبری نداری وا یا اینکه خودرا به بی راهه میزنی. 62% مردم هزاره که توسط عبدارحمن جابر قتل عام شد و از سر های مردم هزاره کله منارها ساختند دختران و زنان مردم هزاره را به کنیزی و مردانش را به غلامی تا هندوستان فروختند. و هزاره بودن تا همین چند سال پیش جرم بود. یک بچه هزاره حق دانشگاه رفتن نداشت و در مکاتب رسما مکتوب فرستاده میشد که بچه های هزاره را در مکاتب نگیرند. و شما باکمال افتخار مینوسید که مردم ما بعد از سال 1355 بدینسو دچار این مشکل شذند و الی قبل از ان چنین چیزی در افغانستان نبود. نه برادر شما یا اینکه از واقعیت ها بیخبرید و یا اینکه خودرا به بیراهه میزنید . افغانستان از روزی که افغانستان نام گرفته از خیرات سر برادران پشتون ما روی خوش ندیده است. لطفا از واقعیتعای که میگویم ناراحت نشوی خدارا شاهد میگیرم گه تعصب قومی ندارم فقط واقعیتهائیی را که در تاریخ خواندم زرره اش را نوشتم. اگر بکسی تهمت میزنی باید با ثبوت صحبت کنی و از این شاخه به ان شاخه نپری. از طرز جوابت معلوم است که خودت هم سر در گمی و هیچ نمی فهمی که چه مینویسی و از این شاخه به ان شاخه می پری.
و اینکه گفته بودی من جلال ابادی نیستم هزاره ام. درست گفتی من چنین ادعا نکرد م کج فهمی خودت است. من به هزاره بودنم افتخار میکنم. کدام افتخاروبرتری دگر اقوام افغا نستان هم بر مردم هزاره ن ندارد مخصوصا برادران پشتون ما که بیشتر از 200 سا ل بر افغا نستان حکومت کردند جز خرابی ویرانی و ادم کشی افتخا ر دگر که ندارد.
دوما گفتتی که مزاری سیما سمر دوستم و غیره بچه کاکایی ما نیست د رست گفتی و اما این دلیل نمی شود که ما هرکس را بدون تحقیق ومدرکی متهم کنیم و تهمت بزنیم. تهمت یکی از گناه های کبیره است. و اما اینکه نوشتی هیچ یکی از اینها خدمتی نکرده باز هم اشتباه میکنی. سیما سمر تنها زن در افغانستان هست که بیشترین کمک را در زمان جهاد و بعد ازان برای مردم کرده که هیچ یکی از مردان هم چنین نکرده. سیما سمر بیشتر از 80 مکتب در ولایت های مختلف افغانستان ساخته است که سالانه بیشتر از 2000 محصل از این مکاتب وارد امتحان کنکور میشود و چندین شفاخانه و کلینیک در چندین ولایت افغانستان ساخته است که از همه اقشار مردم افغانستان در انجا تداوی میشودواز امکانات بسیار بالای هم بر خوردار است. و 2 شفاخانه دگر هم در شهر کویته پاکستان ساخته است. اگر این خدمت نیست پس میخواهی بگویی که طالبان وهابی که مکاتب را میسوزاند ودختران را مکتب نمیماند خدمت کرده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما تهمت زدید و من از شما سوال کردم که با مدرک حرف بزن هر چه شنیدی تحقیق کن قبل از اینکه در رابطه با او نظر بدی. سالانه بیشتر از 1000 دانشجو فقط از ولسوالی جاغوری وارد امتهانات کنکور میشود که بیشتراش نتیجه خدمات و شاه کاری هایی سیما سمر است.
ودر رابطه با مزاری ایشان یک ادم منطقی و صلح دوست بود بر عکس کسانی دیگر. متسفانه چون مردم هزاره همیشه مظلوم بودهودشمنانش تاحد توان تبلیغات های دروغین در باره مزاری کردند و هنوز هم میکنند. مواضع مزاری در غرب کابل کاملا دفاعی بود نه تعرضی که این را تاریخ نشان میدهد و ثابت است. و اینکه اگر ما بیاییم ظالم ومظلوم را در یک چشم ببینیم و هردو را مهکوم کنیم این منطقی نیست. شما دور از تعصب قومی به سخنرانی های مزاری در سایت خودش و یا در یوتیوب گوش کنید اگر یک حرف برای نمونه که بر علیه دگر اقوام افغانستان زده باشد و مردم رابر علیه دگر اقوام تحریک کرده باشد بیابید من از همه حرفهایم بر میگردم و از مزاری بیزاری میجویم. مزاری بخواطر هزاره بودنش محکوم بود و هست و الی شخص صادقی مثل مزاری در تاریخ سیاسی افغانستان قبل ازخودش سابقه ندارد. من مزاری را بخواطر صادق بودنش احترام دارم نه بخواطر هزاره بودنش و الی ادمهای دیگر هم در میان هزاره ها هست که فقط روئ منافع خود ش فکر می کند تا مردمش مثل خلیلی و محقق که واقعا من از ایشان نفرت دارم. مزاری شعار و عمل اش یکی بود. شما لطفا به این سخنرانی مزاری گوش کنید ببینید که ایشان چگونه بر خلاف دگر رهبران مردم افغانستان را به برادری و برابری میخواند.
http://www.youtube.com/watch?v=RAiG0w4R82E&feature=related
شما خیلی از سخنرانیهای دیگر ایشان را در یوتیوب ببنید اگر دور از تعصب نگاه کنید حتما نظر تان بدل میشه.
وضمنا از اینکه در رابطه با برادری اقوام افغانستان صحبت میکنید من از شما تشکر میکنم انشالله که موفق باشید.
علی

نظرات
دوشنبه ۱۰ حوت ۱۳۸۸ در ساعت ۰۸:۰۲

اسم   :   fardin محل سکونت   :   :Kandahar ایمیل   :  

برادر محترم علی!
انچه را که در مورد تاریخ و پشتونها گفتی درست است اما چیزی را که در مورد مزاری میگی من باورد ندارم. چون بابه مزاری هم خیلی جنایات انجام داد که ما شاهد تمان ان در کابل بودیم. مثلا به سر مردم میخ کوبیدن دختران را سکس کردن و رقصاندن رقص مرده و مردم را به بنام تاجک پنچشیری و پشتون گرفتن و کشتن. و به یک کست که گفته هر کس یک غیر شیعه را بکشد مستقیم به جنت میرود. و یک چیز دیگری که از شما فهمیدم اینست که سیما سمر تنها ناقضین حقوق بشر صرف قهرمان ملی و قانونی و ربانی را میگوید نه بابه مزاری را با تمام جنایات که به گفته شما در غرب کابل انجام داد. نامهای قوماندان شان مانند سکس . بیخدا زار خور دیوانه چرک سنگری از این قبیل مردم ها داشت در لست خود ندارد تنها قهرمان ملی و ربانی و قانونی است. بابه مزاری هرچه کاشت بلاخره دروید.
موفق باشی
برادر عزیز خیلی متعصب هستی و جانبدارانه گب میزنی.

نظرات
شنبه ۱۵ حوت ۱۳۸۸ در ساعت ۰۱:۵۰

اسم   :   ALI محل سکونت   :   :محل سکونت ایمیل   :  

برادر فردین
فیکر میکنم که شما هیچ از منطق نمی فهمید. من برایت گفتم با مدرک حرف بزن. و اینکه شما میگوئید من سخنان مزاری را باور ندارم لااقل یک حرفی که ادعا شمارا ثابت کند که مزاری بر علیه اقوام دیگر شعار جنگ داده باشد باید در سخنانش پیدا نمائید. سخنرانی های مزاری همه چه وید یوئی و چه نوشتاری در اینترنت ثبت است. لطفا از لباس تعصب برای نیم ساعتی بیا بیرون و مدرکی پیدا کن تا حرف ات قابل اثبات باشد در رابطه با همه ادعایت. اینکه ازین شاخه به ان شاخه می پری و تهمت میزنی دور از شان مردان است. و اینکه میگوئی مزاری جنایت های را در کابل بر علیه پنجشیری و تاجک انجام داده ادعای است بی اساس. وتهمت های را که زدی همان مثل معروف که میگه بگیرش که نگیرت است. جنایت های مسعود و سیاف را به مزاری نسبت نده. این از آفتاب هم مشهور تر است که فتوای جهاد بر علیه ازبک هارا جناب رئیس جمهور تان اقای ربانی داد که در تاریخ ثبت است و اعلام جهاد بر علیه تشیع را شما بودید که از زمان عبدالرحمن جابر تا به دوران طالبان علنا اعلان می کردید. ملاهای اهل تسنن اعم از تاجک و پشتون جمع شده واعلان جهاد بر علیه مذهب تشیع میکرد. این فتواها با سند امروز موجود است. این ادعاهایت را در پیش هر شخص عاقلی کنی ملامتت میکند. و میخ کوبیدن به سر مردم وغیره را هم که ادعا میکنی ازشائعات و شیطنت های مسعود بود که میخواست جنایات اش را در افشار روپوشی کند. چنین چیزی اولا اصلا اتفاق نیافتاده و اگر هم افتاده باشد کار خود مسعود بود که در شیطنت بازی حریف نداشت. وجنایات مسعود را در این سایت ویدئوئی ببین تا اینقدر سنگ قهرمان پنجشیر ات را به سینه نزنی.
http://www.youtube.com/watch?v=E62xmpv1a3U&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=C0AJPdvXxjY من وقتی چیزی ادعا کنم با سند گپ میزنم اگر تو هم برای ادعایت سند داری ثابت کن با مدرک ادعا کن و حرفهای مفت نزن.
ودر رابطه با قومندانهای مسعود که رحیم کونگ فو و فواد چرسی وحامد جگر خوار ............ معروف است که طفلان دوساله و زنها را درافشار سر بریدند و بارچه در گلون اطفال می کرد ند و با خون شان یادگاری روی دیوار ها مینوشت هم چیزی میدانی یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مطمنا خبر داری و برویت نمیاری نظر بینداز.
دررابطه با سیما سمر که ایشان چه کسانی را جنایت کار میداند من اظهار نظر نمی کنم چون از دلش خبر ندارم و از زبانش هم نشینیدم که از کسی نامبرده یاد کرده باشد مربوط به خودش است. حالا تو هر قسمی که دلت میخواهد تعبیر کن چون قبلا هم ادعاهای پوچ زیاد کردی به نوشته های قبلی ات روجوع کن اگر بیاد نداری.
و در رابطه با خودت هم که از مریدان مسعود و محسنی قندهاری هستی از حرفهایت معلوم است.. .......بمن تهمت تعصب نزن . من قسم یادکردم که تعصب قومی ندارم و حرفهایم از روی تعصب نیست. من همه مردم افغانستان را از هر قوم دوست دارم. در رابطه با اافراد خواصی که صحبت میکنم حرف شان جدا از قوم شان است. من رفیقهای زیادی از هر قوم دارم که مثل برادر دوست شان دارم.. حالا تو هم هر قسمی دلت می خواهد در باره من فتوا صادر کن چون از اقای ربانی و امسالش زیاد اموختی. و در رابطه به ادعاهایت یک سند هم نیاوردی. با آدم مثل شما حیف است که آدم وقت ضایع کند وبحث کند. چون همیشه ادعای دروغین میکنی.
انشالله که خداوند کمی قوه تحلیل و منطق برای تان اعطا نماید.

نظرات
چهارشنبه ۱۹ حوت ۱۳۸۸ در ساعت ۱۹:۰۴

اسم   :   محمد حنيف محل سکونت   :   :كويته ایمیل   :  

سلام
برادرام علی جان و فردین جان مجاهدین به جز خیانت دیگر کار نه داشت و نه همه مجاهدین بلکه خاین شان کار بد انجام داد هال چه مزاری را تعریف کنیم یا دیگر شان راکار نه کرد که به درد نسل آینده افعانستا بخورد به جز تفریقه انداختن بین قوم هاخدا رحمت کند همه شان را (محمد حنبف رحیمی از شهر کوینه

نظرات
يكشنبه ۲۳ حوت ۱۳۸۸ در ساعت ۰۹:۴۶

اسم   :   Fardin محل سکونت   :   :Kandahar ایمیل   :  

جناب عالی محترم علی!
سر خرجهالت خود سوار هستی و پوف کرده میری که مزاری شایسته ترین است فلان بد است فلان خوب است. اصلا متوجه هستی که چه میگی؟ من خودم شاهد تمام جنایات مزاری هستم که یکی از اعضای فامیلم را در سیلوی کابل گرفت بنام اوغان 45 دانه میخ به سرش کوبید و تا امروز میت شان هم پیدا نکردیم. دیگر اینکه میگی با اسناد گب بزن تمام مردم کابل اسناد جنایات مزاری در کابل هستند مردم کابل طرفداران مسعود یا ربانی نیسیتند که تحت تاثیر تبلیغ انها رفته باشند بیا از مردم کابل بپرس ازهر ده نفر 9 نفر ان از جنایات مزاری برایت خوب تعریف میکنند. خودت با ارایه چند ادرس ویب سایت ها میخواهی جنایات مزاری را مخفی کنی آن هم ادرس ویب سایت های است که مزاری با دختران پوهنتون کابل تجاوز کرده. دیگر اینکه میگی مسعود شیطان بزرگ است. خودت قضاوت کن اگر مسعود خزب وحدت را در بلخاب کمک مالی و نظامی نمیکرد سرنوشت مزاری ها بلاخره چه میشد؟ طالب ها هیچ ملیت هزاره را نیمگذاشت که زنده بمانند اما مسعود بود که انهارا نجات داد. دیگر اینکه ملت هزاره مردم با شجا صادق و دلیر هستند چون در دوران خدمات شان به حیث مذور خدمه نوکر در دربار و ادارات دولت صداقت و شجاعت شانرا ثابت کردند. اما از بین این مردم یک کتله افراد عقده یی متعصب و جاهیل که باعث نابودی ملیت هزاره گردیدند بنام مزاری شفیع دیوانه خلیلی محقق وغیره ظهور کردند که باعث ننگ مردم هزاره گردیدند که نه تنها عامل نفاق بین سایر ملیت ها گردید بلکه مردم هزاره را نیز تکه تکه و پارچه نمودند. ایا این هم تبلیغ است؟؟همیشه میگی با اسناد صحبت کن. گب های خودت به زعم خودت اسناد است اما چیزی که من میگم تبلیغ است. خیلی عاقل هستی دوست عزیز!!
افراد مزاری گوش و بینی مردم را برید این هم تبلیغ است!!افراد مزاری دختران لیله پوهنتون و زنان را اسیر و تجاوز کردند که این هم تبلیغ است . اسناد زنده مردم کابل است بیا پرسان کن. بلاخره گوش خود مزاری را طالبان برید این هم تبلیغ است!!
من از تمام رهبر های جهادی نفرت دارم اما سخنان شما مرا به گفتن واقیعت ها کشاند. برای اثبات گب هایم بیا از مردم کابل پرسان کن نه با کست ها و سخنرانی های تقلبی و پوچ مزاری . ویب سایت سکیسی را که به من معرفی کردی. مسعود یک شخصیت ملی و بین المللی است که شهرت ان در اروپا امریکا و سایر کشور ها محسوس است اما مزاری را کی میشناسد؟
بنا خودت فکر کن که مزاری باعث نابودی و تفرقه بین ملیت هزاره و سایر ملیت ها نبود. مزاری بود که تعصب پنجشیری اوغان را دامن زد و مرض وی ساری گردید بلاخره تمام ملیت ها را به جان یکدیگر انداخت.
برادر عزیز ازرده نشی و کوشش کن به کسی هم توهین نکنی.
با احترام دوست شما از قندهار

نظرات
يكشنبه ۱ حمل ۱۳۸۹ در ساعت ۲۲:۴۶

اسم   :   علی محل سکونت   :   :محل سکونت ایمیل   :  

برادر فردین
شما متاسفانه عادت دارید که همیشه تهمت بزنید و واقعیت های افغانستان را بر عکس بیان کنید. حرف های که میزنی نود درصد اش دروغ محض است. نیاز به پاسخ ندارد. اینکه گفتی یکی از فامیل های خودت را مزاری بنام پشتون 45 میخ بسرش کوبید و جنازه اش تا هنوز معلوم نیست این تهمتت راطفل هفت ساله هم نمی پذیرد. وقتی فامیل شما را مزاری به این طریق کشت و جنازه اش هم تا امروز معلوم نیست شما 45 تا میخ را چگونه در سرش شمردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا نکند از دنیای دیگر با شما تماس تلفونی داشته وچنین گفته؟؟؟ لطفا مزخرف نگو. دوما اگر مزاری چنین دستور میداد نیاز نبود که اورا پشتون گفته چنین می کشت چون در دوران بعد از جهاد جنایتهای که مسعود با افرادش در حق مردم هزاره انجام داده بود پشتونها نکرده بود. این حرفهای تو چرندی بیش نیست. و دیگر اینکه من هیچ وقت ادعا نکردم که مزاری یک فرشته بود گفتم کارهای که انها کرده است همه در تاریخ ثبت خواهد شدحالا هر که باشد مسعود. مزاری و یا هم کسانی دیگر........
ودیگر اینکه این تبلیغاتها همه از حقه بازیهای مسعود بود که در جنگ بین پشتون وهزاره میخ بسر جنازه های پشتون زده و به مردم هزاره نسبت میداد و جنازه های مردم هزاره را سرش را پست میکرد و به پشتونها نسبت میداد. و خودش از آب گیل آلود ماهی میگرفت. این حقه مسعود خیلی زود هم برای هزاره ها ثابت شد و هم برای پشتونها.
دیگر گفته ای که از ده نفر در کابل 9 نفر ان از مزاری نفرت دارد. اگرمنظورت ازین گپ مردم تاجک کابل هست من قبول دارم و ای طبیعی است که مردم دیگر اقوام افغانستان از مسعود چنان نفرت دارد. و اگر منظورت کل نفوس کابل هست که طبق آمار 2009 بیشتر از 50 فیصد نفوس کابل را مردم هزاره تشکیل میدهد و مردم هزاره مزاری را بابه یعنی پدر ختاب میکند حالا خود قیاص کن.. این مزاری نبود که از هوا و زمین سر مردم کابل بمب و مزایل پرتاب میکرد این ازآفتاب هم مشهور تر است که مسعود با چنین کاری قدرت اش را به نمایش میگذاشت. مزاری در کلی جنگها موضع دفاعی داشت نه تعرضی. در تمام سلاح سقیله دور برد مزاری یک توپ بود که هیچ هدفی را هم زده نمی توانست. واینکه گفتی من توهین به مسعود کردم اشتباه گفتی یا اشتباه فهمیدی من جز حقیقت دوران جنگ چیزی نگفتم و توهین هم بکسی نکردم. وتو هین شما کردی که گفتید طالبان مزاری را گوشش برید و ..... بلی اگر طالبان مزاری را گوش وبینی اش برید هیچ ننگ بر مزارری نیست و شهامت مزاری را نشان می دهد و وحشی گری طالبان را این که طعنه ندارد. من شخصا به چنین رهبری افتخار میکنم. و بقول شاعر که گوید:
تو که بر بام خود آیینه داری چرا بر بام مردم میزنی سنگ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مزاری را در اخر عمرش وحشیان گوشش را بریدند ومسعود شما نصف عمرش گوشش بریده بود که به مسعود گوش منطی معروف بود. اگر مزاری را چنان بی رحمانه کشتند مسعود شمارا روده هایش را با مغزش یکجادر در دشت و بیابان پاشاند که نصف بدن اش هم زیر خاک نرفت. گفتی مسعود را در کشورهای خارج مثل اوروپا وآمریکا مردم میشناسد. بلی درست گفتی واما ادامه اش را ننوشتی که در اوروپا و آمریکا مردم مسعود را بعنوان یک جنایت کار می شناسد و اگر امروز مسعود زنده بود بعنوان سر کرده های جنایت کاران در دولت ازش یاد میشد. فکر کنم مصاحبه عبدالله عبدالله را بابی بی سی بعد از انتخابات ندیدی که خبر نگار انگلیسی ازش سوال کرد که شما خود تان در زمان مسعود در جنایات جنگی که بر علیه مردم افغانستان انجام شده با مسعود همدست بودید. چگونه امروز امدید داد از حقوق بشرمیزنید که نام خودتان با مسعود در لیست جنایت کاران جنگی ثبت است؟؟؟ این یکی از شهرت های مسعود در غرب است که شما به ان افتخار می کنید. ما خدارا شکر میکننیم که مزاری به چنین شهرتی نرسیده و چنین شهرتی ما برای مزاری نمیخواهیم.
وگفتی که اگر مسسعود مردم هزاره را نجاات نمیداد طالب مردم هزاره را نمی گذاشت زنده بماند. اگر مسعود واقعا چنین مردی بوداول مردم خودش رانجات میداد و از ترس طالب تونل سالنگ را خراب نمیکرد که خودش را پشت تونل مخفی کند چه رسد که مسعود بیاید مردم هزاره را نجات دهد. آیامسعود به اندازه یک صدم تونل سالنگ در افغانستان چیزی آآباد کرده ؟؟؟؟؟؟؟؟ جز خرابی کاری دیگری که نکرده. و مسعود خودش پیش از طالبان چنین قصدی داشت که تخم مردم هزاره را از افغانستان بیچیند که موفق نشد. خداوند دماغ اش را بخاک مالید. این است جواب توهین هایت. اگر باز توهین کنی بد تر میشنوی.
و دیگر حرفهای چرندت نیاز به جواب ندارد. مردم وقتی این فیلم هارا می بیند خودشان عقل دارد و فرق فلم تقلبی و اصلی را می شناسند و وبسایت سکسی که شما ازش یاد کردید هم درک می کند. این قضاوت به خواننده گان عزیز است.

نظرات
يكشنبه ۸ حمل ۱۳۸۹ در ساعت ۱۰:۳۲

اسم   :   FARDIN محل سکونت   :   :Kandahar ایمیل   :  

سلام دوست عزیز علی!
بسیار جای تاسف است هیچگاه حرمت کلام را مراعات نمی کنی همیشه از منطق و مدرک گپ میزنی اما هیچ منطق نداری و نه مدرک داری که ارایه کنی. هرچه که میگی احساساتی حرف میزنی و به شخصیت های ملی ناسزا میگی. بابه مزاری یک عمر در راه جهاد و ازادی این وطن خدمت کرد مسعود هم مانند مزاری بخاطر اذادی وطن جان خودرا قربان کرد. هرکس به قوم خود و مردم خود باعث افتخار است. از غیبت و بدگویی شخصیت ها کدام گوشه افغانستان را اباد نمی کنی دوست عزیز. من نخواستم آنچه که طالب ها بی ادبی در حق بابه مزاری کرده( در مقعدشان فانه زدن، حالت تناسلی شان را بدهنشان دادن و امثالم) و یا اینکه قوماندان حزب وحدت شپش سر خود را بالای مسافرین مزار کابل به حیث گوسفند فروختن را بیان کنم. و دیگر اینکه خودت نفوس50 فیصدی دشت برچی کابل را باسایر قسمت های شهر کابل به اشتباه گرفتی. حکمتیار صاحب و طالب ها دوباره میایند و به خدمت شما باز میرسند و قبر بابه مزاری را دوباره به طویله اسب های دوستم صاحب تبدیل میکنند.و این بار مسعود نیست که تونل هارا انفجار دهد و جان شما را در بامیان بلخاب و دره کیهان نجات دهد.
موفق باشید.

نظرات
جمعه ۱۳ حمل ۱۳۸۹ در ساعت ۱۹:۱۶

اسم   :   علی محل سکونت   :   :بلجیم ایمیل   :  

آقای فردین محسنی ذاده
لطفا عفت کلام ات را حفظ کن . همیشه توهین از طرف شما شده و من جواب دادم. لطفا به نوشته های قبلی ات نظر بینداز ببین کی تو هین را شروع کرده؟؟؟؟؟ شما همیشه اتهام به اشخاص زدید و من جواب دادم که قبل از نوشتن چیزی رویش تحقیق کن.شما بجای اینکه ازاشتباه تان پشیمان شوید پشت سرهم به اتهام هایت افزودید. گاهی داکتر سیما را سکرتر مزاری خطاب میکنی وگاهی میگوئیی که ایشان خدمت نکرده وگاهی هم مسیر بحث را تغیر داده و به شهید مزاری اتهام می بندید و او را عامل تمام بد بختیها درافغانستان میدانید. بعداش هم ایشان با افتخار یاد می کنید ودر جا هرفهای چرند و توهین آمیز. مثل زنها شروع به حرفهای چتیات میکنید. جواب های خوب داری اگر از چوکات ادب مثل خودتان خارج شوم....
تا بحال کسی از بریدن الت مزاری چیزی خبر ندارد و اگر شما یا جناب مسعود آلت مزاری را بحیث تحفه از طرف طالبان در یافت کردید که نوش جان تان ازش بخوبی استفاده کنید. و اگر از دوران که گوش مسعود را بریدند و کارهای که در حق اش کردند که با سندویدیوئی موجود است برایت بگویم دگر ازین چرندیات نمیگوئیی . و من عفت کلام را دارم. اگر سند اش خواستی برایت از طریق ایمیل میفرستم ایمیل ادرس ات را بده.
اینکه میگوئی طالب میاید در حق شما و قبر مزاری چنین چنان میکند لازم نیست شما نگران ما باشید. مردم ما اگر از کشتن نابود میشد در کشتار 62% عبدالرحمن جابر نابود شده بود. فکر کنم که شما اعتقاد به خداوند ندارید که ازین حرفها میزنید. بقول شاعر: چراغی را که ایزد بر فروزد هرانکس پوف کند ریشه اش بسوزد. تا وقتی خواست خدا نباشد طالب نه مذهب کثیف طالب های وهابی هم نمی تواند مردم مارا نابود کند همان طوریکه مسعود با بمبارد هوائی و سلاه های ثقیله اش در طول سه سال روی مردم بیگناه غرب کابل نتوانست کاری از پیش برد. ومردم غرب کابل بعد از شهادت مزاری که از کابل خوارج میشدند درمسیر میدان شهر که بمبارد هوائی شدند و صدها نفر کشته شدند نکند آنهم طالبان بود با طیاره بمب روی اطفال و زن و بچه می ریخت؟؟؟؟؟؟؟؟ و طیاره های شانرا از مسعود قرض گرفته بود چون خود شان که طیاره نداشتند. یا اینکه میگوئید کمکهای اولیه مسعود برای اوارگان بود؟؟؟؟؟
شما هم بیخبر نباشید اگر طالب آمد حتما یک گنبد طلائیی ویک فاحشه خانه مجلل برای فهیم ربانی و عبدالله روی قبر مسعود می سازد و در روز افتتاح اش از قافله عقب نمانید. راستی اگر کدام تونل یا پلچک در سمت شمالی سالم ماند شما هم بخواطر استقبال از برادران بزرگتان (طالبان) به پیروی از آمر صاحب منفجرش نکنید شاید دیگر خوارجیها کمک نکند دوباره باز سازی کند.
و دیگر اینکه فکر کنم شماا درکابل اصلا نبودید همه اش را هوائی میگوئید. اگر ادرس کدام خانه یا محله تاجک یا پشتون نشین را در دشت برچی دارید بما هم بدهید که 50% دیگر نفوس دشت برچی را تشکیل دهد و ما هم بیخبر نمانییم............
به امید افغانستان یک پارچه و آباد
کامگار باشید آقای که همه حرفهایت عقلی منطقی بوده و دور از احسا سات توهین میکنید.

لطفاً قبل از نوشتن نظرات مقررات آریانانت را مطالعه کنید.


 
اسم نویسینده:
آدرس ایمیل:
محل سکونت:
  







نقل و نشر مطالب با ذکر نام سرویس خبررسانی آریانانت  آزاد است صفحه اصلی بخش ها موسیقی تماس با ما مقالات سرخط اخبار

مقدار زمان ايجاد صفحه: 0.919 ثانيه